Server Obludárium
Z našich akcí - Léto '99 na Sázavě
Toto léto jsme si Sázavu fakt užili. Dostali jsme se tam dvakát během července. Poprvé o dlouhém víkendu na Cyrila, Metoděje a Jana Husa a podruhé o čtrnáct dní později. Poprvé bylo vody skoro deset čísel pod stav, podruhé o půl metru nad. Po celou dobu sluníčko báječně hřálo a obloha byla bez mráčku. Prostě vodáckej ráj.
Fotky z obou akcí jsme smíchali stejně, jako se nám záhy smíchaly zážitky. Zůstala jen Sázava a léto a takový ten zvláštní pocit. Znáte to.

1 Přihořívá

Pokud snad někdo nepoznal, tak jez ve Smrčné. Vody bylo fakt málo, tak tam všichni postávali a koukali, co bude dál. Tu a tam se někdo odhodlal, a vydal se do Stvořidel. Pěšky.

Mám plán

No vlastně eště ne, ale zrovna na něm pracujeme. Nakonec se celý plánování smrsklo do poučky, že až bude nalevo velkej kmen, je potřeba se v tom schodu za nim držet u levýho břehu. Tolik teorie ...

3 Jdou vodáci, jdou vodáci, jdou ...

Je pozoruhodný, že v místě, kudy nejde s lodí projet, lze v pohodě zapadnout do vody po pás. Chvíli jsme konali zdraví prospěšné vycházky, ale pak nás to omrzelo. Tak jsme drsně sedli do lodi a vydali se do peřejí. Cestou jsme potkávali spousty pěších turistů, chci říci vodáků.

Vodoměrky

Jsou mezi námi tací, kteří si to koupání prostě nedokáží odříci. Jak ale známo kde není, ani čert nebere a když je vody málo, tak se nenamočíte i kdybyste se cvakli třeba dvakrát.

5 Přejedu, porazím, fleky nadělám

Tomáš se jako obyčejně zakecal, přestal dávat pozor na cestu a skoro mi přejel háčka. Nebo tak nějak to bylo.

Mňam

Když už je večeře snědená, kotlík vylízanej a lžíce už se taky leskne, nezbývá, než se oddat rozjímání. Třeba o tom, co bude k snídani.

- 7
Ouvej

"Rozdíl mezi vodákem sportovcem a vodákem cestovatelem vynikne na nesjízdném jezu. ... vodák cestovatel rovněž posoudí sjízdnost jezu, pak se třikrát pokřižuje a za rachotu lodního dna jez sjede."
O šlajsnách to platí přiměřeně. Když se to občas nepovede, získáte vzácnou příležitost pobavit okolí několika kotrmelci a stojkami přímo ve vlnách retardérky a pak vypadáte jako Tom. Kdyby se fotka otáčela, zjistili byste, že mužné odřeniny má nejen na prsou, ale i na zádech, na boku, na lodi a bůhví kde ještě.

Eskamotér

Všechno začalo tím, že mi na jedné straně vypadla sedačka--už se tím stávám pověstný. Co jsem dělal dál přesně nevím, kamarádi mi nic nechtějí říct a já si jenom pamatuju, že jsem toho měl plný brejle. Šlajsnu jsem opustil s plnou lodí vody a při pozdějším ohledání jsem přišel na to, že mám obě ruce odřené o beton. No ale ustál jsem to. (Dan)

- 8
 - 9
Paráda

Retardérka pod Sázavským klášterem je fakt senzace, zvláště když je dost vody. Pěkně se svezete, dole mírně zlejete háka a eště se můžete pobavit s čumily případně čumilkami. Prostě paráda.

Vidím město veliké

To jsme se z plezíru vsadili, že takhle dojedem až do lágru. A protože už bylo k večeru a moc to neteklo, zdrávi jsme dojeli, dotěrného labuťáka odhonili i suchou nohou vystoupili.

- 12
10 Vedro

Nad Zručí nás léto začalo zmáhat. Řeka samej volej, ve stínu 35 Celsiů, až to vypadalo, že Tomovi chcípnul háček. Pro jistotu jsme Marii zkusili trošku pokropit. Byla živá dost.

Grand Restaurant Sázava

Ráno jsme šli na děrevo a ejhle, les je plný praváků drze vyrůstajích z listí. Plechovici s masem z vepře jsme napchali zpátky do bagáže, vypravili spojku do vsi pro vajíčka a k obědu se podávala míchanice. Už toho výkladu nechám, než mi to všechno sežerou.

13 Na šikmé ploše

Tohle bylo jediné nepěkné odpoledne celé Sázavy. Napřed nás mírně natáhli v hospodě, pak se dalo do deště a nakonec tenhle blbej jez. Nahoře jste se postavili a vzápětí jste byli dole i s celou výbavou. Klouzal fakt jak ďas.

Hrnečku vař

Co jsme to vlastně čmuchtili pod Zbořeným Kostelcem ku snídani si nevzpomínám. Ostatně, záleží na tom? Kuleš v pozadí nezodpovědně dospává, všichni ostatní členové výpravy však věnují přípravě náležitou pozornost.

15 Přelez, přeskoč ...

obejít to není kudy a podlejzat, to by Mirek Dušín nikdy neudělal. Našinci nezbyde než vzít loď do teplých a projít se šlajsnou. Kousek pod jezem Kaňov začínají peřeje u Krhanic, máme tedy motivaci.

Jak to vidí kormidelník

Když má člověk s sebou hezkou holku, je docela příjemný sedět na kormidle. Když máte zrovna za háka Kuleše, musíte se spokojit "jen" s takovýmhle výhledem. Ale řekněte sami, není i tohle lepší, než sedět v Praze a čumět do monitoru. Za chvíli jsme na Torontu.

17 V cíli

Co se dá dělat, i řeka má svůj konec. Tady jsme seděli v Pikovicích v cukrárně, zvolna ji vyžírali a plánovali, co příště. Nakonec paní cukrářka prohlásila, že zavírá, a měli jsme po dortíkách.

Není-li uvedeno jinak, obrázky vyhotovil, oskenil, upravil a slaboduchostmi opatřil © Tonda 1999.